A Lollipop a BTL-alapú megoldások reklámversenye, ahol a reklámozóknak számos esetben korlátozottabb lehetőségük és mozgásterük van, például biztonsági szempontok, vagy egy adott helyszín – fesztivál, eladáshely, stb. – előírásai miatt, mint az ATL vagy online területeken.
Ennek megfelelően több kategóriában a kategória jellege korlátozottan enged teret a különleges, egyedi kreatív megoldásoknak (pl. egy-egy polcmegállító, céges protokollesemény, egyes eladáshelyi megjelenések), a zsűri ezért a Lollipopon az ötlet és a koncepció márkához való illeszkedése mellett a megvalósítás technikai és vizuális színvonalát is azonos értékűen veszi figyelembe.
A Lollipop továbbá nem reklámhatékonysági megmérettetés.
Ennek megfelelően a versenyen nem az adott kampányok hatékonyságát bizonyító adatokat, hanem a koncepció és a kivitelezés színvonalát vizsgálja a zsűri.
Ennek értelmében az általános szempontok a következők:
A pályamű ötletessége és a hirdető márkához való illeszkedése az adott kategória jellegét és lehetőségeit figyelembe véve: 50%
A nevezett anyag technikai és vizuális kivitelezése az adott kategória szakmai szempontjait figyelembe véve: 50%
Minden zsűritag zárt, online rendszerben névre szóló belépőkóddal pontozza az alkotásokat 1-10-es skálán. A zsűritagok pontszámainak átlaga alapján a verseny kiírója határozza meg a shortlistet. Nem kerülhet shortlistre a nevezések több mint 50%-a. Ha egy kategóriában egyik alkotás sem éri el a meghatározott pontszámot, a kiíró nem hirdet shortlistet.
Ha egy zsűritag valamely alkotásban érintett (saját cégének vagy direkt versenytársnak készült munka), nem adhat pontot a kampányra.
A második, személyes zsűrizési fordulóban az egyes kategóriák győzteseit és helyezettjeit választja ki a zsűri. A második fordulóban a DIMSZ, a MAKSZ és a Maresz 1-1 delegáltja vesz részt, a maradék öt tagot - közte a zsűrielnököt - az említett három szervezettel konzultálva a Kreatív kéri fel ítésznek.
A zsűrinek belátása szerint jogában áll egy adott kategóriában több győztest is kiválasztani, esetleg egyáltalán nem választani győztest, vagy csak második, harmadik helyezéseket hirdetni.
Vitás kérdésekben a zsűrielnök szava a döntő.
A zsűri azon tagjai, akik valamely kategóriában érintettek, azaz pályázatuk shortlistre került, az adott kategória megbeszélésében nem vehetnek részt.
A zsűrinek jogában áll különdíjakat, illetve egyéb speciális díjakat is létrehozni.
Amennyiben a zsűri nem ért egyet egy nevezés kategóriába való besorolásával, joga van áthelyezni és másik kategóriában értékelni azt.